en typisk samhälledag


Pågrund av ett sent telefonsamtal, besvär med sömnen m.m så var jag väldigt trött imorse när mobilen började spela I don't feel like dancing 06.40. Jag bet ihop och hoppade upp ur sängen iaf och gjorde mig i ordning för att kunna möta dagen med ett leende. Det höll tills jag kom till skolan fem i åtta och får höra att vår första lektion är inställd. Skit kul! Ja, jag fick gjort lite samhälle i och för sig, men att sova den timmen extra hade fan inte varit fel. Hmpf.

Så nu har jag genomlidigt engelska, svenska och väntar nu på att historian ska börja om en knapp timme. Sen åker jag hem, köper kaffe och annat.


Gud vad jag är trött på folk i Sjöbo. Alla vet allt om alla, i princip. Skitsnacket går överallt och det undgår inte någon. Som när jag fick ett litet påhopp på stationen häromdagen. Jag orkade inte ens förklara mig. JAG ORKAR INTE FÖRSÖKA ENS. Varför? JO, därför att jag har ingen lust, jag känner mig inte motiverade, jag bryr mig inte ett skit helt enkelt. Och det som hände i lördags? Jag gjorde det inte för att ställa till det för dig eller vara jävlig. Jag hade inget med det att göra tills han frågade om jag kunde komma ut för han ville prata med mig. Hur fan skulle jag kunna stå där och ljuga honom rakt upp i ansiktet, va? Vad folk än tycker så är jag mig själv och jag står för den jag är. Och framförallt, jag skiter i vad andra tycker! Borde inte alla vara det? Live and learn people :)

Slutklagat! Haha, nu orkar jag inte ens tänka på det mer. Sista gången jag rör det ämnet, var så säker.

Nej om man skulle ut och få frisk luft innan man plågas med sista lektionen.
ÅÅÅH, vill att dagen ska gå snabbt så att Henrik kommer hem. Det är fan ikväll!  Jag kommer se honom ikväll! Helt otroligt.

Take care / Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0