billiga kläder vs dyra märkeskläder

Överlag tror jag att färre killar handlar sina kläder på H&M. Vad kan det bero på?
Kan det vara så att kravet för att ha dyra märkeskläder är större? Jag tror att fallet är så.
Min personliga åsikt är att H&Ms kläder, är billiga visst, men de har stort sortiment och även mycket snygga saker.
Jag handlar hellre 3-4 baslinnen för samma pris än ett dyrt. Kanske är det så att killar inte är i behov av att ha lika stort urval på kläder i garderoben som de flesta tjejer "behöver"?

Självklart köper många tjejer hellre dyra kläder och accesoarer än något billigt. Om jag hade haft en fet summa på kontot så hade jag inte heller strävat emot att få strutta runt i en snygg Louis Vitton väska iklädd en snygg klänning från Armani. Nu är fallet som så att som elev på gymnasiet utan extra jobb så har man inte de förmånerna. Många handlar hellre ett dyrt klädesplagg och får vänta till nästa månad för att kunna köpa något igen. Jag däremot är uppvuxen med ekonomiskt tänkande och planerar därför min månad väldigt noggrant. JUST för att jag ska kunna köpa så mycket som möjligt, men till en mindre summa.

En annan sak som jag anser är lite halvkonstigt, är REAkläder. Jag har vid ett flertal tillfällen fått höra saker som att "Herregud! Jag hade skämts om jag hade gått in på H&M under mellandagsrean. Då kanske folk tror att jag är fattig!". Ja herregud, säger jag. DU är pinsam. Vad är felet med att kunna frossa i massa fina kläder till priset av nästan ingenting? För mig är REA något av det bästa som finns. Någon som håller med mig?

Det kan ha blivit ett väldigt rörigt inlägg, men det får va. Har inte tid att läsa igenom och ändra, ska laga mat till min käre pojkvän nu. Ha en fortsatt bra dag!

(nu fick endast H&M vara ett exempel, då min fantasi inte var något att hurra för idag.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0