jävla regering


Gick till vårdecentralen i morse och fick en smärre chock. HUNDRAFEMTIO SPÄNN för att göra ett vanligt läkarbesök? Jag höll på att ramla av stolen när den tjocka tanten i luckan krävde mig på det. Jag hade turen att jag hade exakt så mycket i plånboken. Jag frågade lite kort vad som hade hänt om jag inte hade haft pengar med mig. Då svarade hon att jag hade fått en straffavgift på 30kr. F r o m den 1 april i år måste alla över 12 år betala avgift för att få sjukvård. Det är löjligt! Nä, men dra ner på skatterna och sätt pris på läkarvård. Jävla skit regering. Och för dig som funderar över det, ja, jag är vänster. Inte för att det har med saken att göra. Och som toppen på det hela fick jag inget besked över vad mina magkramper beror på. "Om du får så starka kramper att du knappt klarar av det så får du åka in till akuten, men i detta läget finns det inget vi kan göra." Jahapp, svarade jag. Finns det något som kan lindra det? Hon skrev då ut ett reccept till mig som kanske kunde hjälpa. 65spänn gick där. Så nu ligger jag här i soffan, har precis knaprat i mig en tablett och börjar känner mig lite dåsig. Och ska jag vara helt ärlig så gör det precis lika ont fortfarande.

Förövrigt har jag bjudit hem min mamma på en latte och en macka idag. Det var uppskattat från hennes sida. Vi träffas ju inte så ofta. Nu hör jag Henrik nere i trappuppgången, ska iväg och köpa en present till hans syster som ska konfirmeras imorgon. Vi ska vara i kyrkan kl 11 så mina funderingar på att sova länge är bortblåsta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0