godkänd..?


Jag är 99,9% säker på att jag får godkänt på matteprovet idag. Fan vad stolt jag är över mig själv! Övning ger färdighet, så är det verkligen. I vanliga fall tycker jag faktiskt om matematik, men pågrund av mitt dåliga tålamod så avskyr jag den när jag inte fattar någonting. Det låser sig och jag ser inga lösningar överhuvudtaget. Så nu är det gjort i alla fall.

Hade samtal med M idag. Jag blir så irriterad.. Jag har gått hos henne nu sen i juli-månad och har inte mött någon större framgång på NÅGOT som helst plan. Jag har bitit ihop därför att jag tycker om henne och har tänkt att det tar tid sånt här. Men nu har jag däremot kommit till en gräns när jag inte klarar det mer. Det känns som så bortkastad tid! Jag tackar inte nej till hjälpen, absolut inte, men låt mig få riktigt hjälp istället. En UTBILDAD sådan.. Jag har sagt detta till pappa flera gånger innan och han har sagt att vi får försöka se vad vi kan ordna. Idag sa jag samma sak, men denna gången flippade han ut helt. Han sa att det berodde på mig, det var jag som blundade för hjälpen, jag är inte tacksam, jag skiter i allt. Han avslutade det hela med att skrika "Jävla unge!! Stick iväg så jag slipper se dig!!". Förmodligen har det att göra med hur han mår när det gäller honom och mamma.. Men förhelvete, fattar han inte hur sårande sånt är? Matilda gör inte saker och ting bättre heller genom att önska livet ur en.. Nej, gud vad skönt det är att ha en familj. Hmpf.. Den enda som faktiskt tål mig och som är trevlig och förstående, det är mamma, och hon är nästan aldrig hemma pågrund av jobbet. Jag önskar mig en egen lägenhet i julklapp..


Såg på bio igår i Malmö. Det blev skräck/thrillern 1408! Jag älskar såna filmer, men H är inte lika förtjust. Vi hade att välja på en komedi och denna och han valde faktiskt 1408 (hör och häpnad!). Dessvärre blev det så att JAG satt uppkrupen i sätet med händerna framför ansiktet, inte han. Fick en och en annan pik efteråt, men det förtjänade jag väl eftersom jag var så kaxig innan :P Förövrigt var kvällen helt underbar. Den får en femma av fem möjliga! Kan erkänna att det till mesta dels berodde på det trevliga sällskapet.



Nej nu ska jag städa undan och dona lite. Vill ut ikväll, men ingen verkar speciellt sugen. Någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0