Kaffe i mängder

Ja, eller kanske inte i JÄTTEstora mängder, men åtminstone i lagom dos. Undrar vad jag hade gjort om inte kaffe hade funnits? Vågar knappt fundera över det. Jaha, så då är det onsdag idag. Har avverkat tre lektioner på ganska kort tid (slutade 13.40 idag). Började dagen med labb, därefter psykologi och till sist svenska. Vi skulle ha ett förberett prov om August Strindberg, men vi visste inte hur han skulle lägga upp provet. Så man visste ju inte riktigt hur man skulla plugga till det, men jag hade tur som läste igenom både om hans liv och verk. Vi skulle nämligen skriva om så mycket vi kunde på så många A4 sidor vi ville. För mig som älskar att skriva och brukar klaga på att det inte kommer frågor som jag har pluggat på, var detta jättebra. Förutom att man inte riktigt visste vad han ville att vi skulle skriva och ha med, vad som var tillräckligt osv.. Jag var en av de sista som gick och fick ihop fyra sidor, så jag tror att det gick rätt bra. När jag skriver så håller jag på ett väldigt konstigt sätt (på lågstadiet fick jag en kommentar av en gammeldags lärare som sa att jag hade fel pennfattning?! HALLÅ!?) och får då kramp i fingrarna.. Det är inte så bra när man ska skriva mycket.

Ja, så efter svenskan hade jag, S och F en stund på oss att fördriva tiden innan bussen gick hem. Så vi beslöt oss för att vandra till VideoMix så de två filurerna fick lite onsdagsgodis (det är ju faktiskt lill-lördag som F sa.. haha). När vi kom dit blev jag väldigt förvirrad och upptäckte att VideoMix inte fanns kvar längre.. Men då såg jag att det hade bytt namn :D Haha.. Knappt snabbtänkt jag är, eller vad säger ni?

Just i skrivande stund sitter jag hemma i lägenheten och funderar starkt på om jag ska träna nu eller ikväll. Jag har redan gjort i ordning här så att mamma inte ska klaga på att jag inte håller stället i skick när hon är borta, så egentligen har jag tid över. Hoppas bara att det är något bra på tv. Det är så himla tråkigt att stå på den maskinen utan någonting som underhåller en!


Uuuuuuuuuuuh.. Är skit nervös inför fredagen! Hoppas hoppas hoppas att jag får jobbet. Får jag jobbet så ska jag börja sola solarium (är krit vit som snö..)!

Förövrigt så är det underbart väder ute, varmt och soligt. Jag kan inte hjälpa att jag blir på ett strålande humör.. ;)

Kommentarer
Postat av: weronica

hoppas du frå jobbet :)

2008-04-09 @ 16:02:24
URL: http://hedvaalls.blogg.se
Postat av: Frida L

Fin blogg du har :)

2008-04-09 @ 16:06:50
Postat av: Lollo

gott med kaffe! har suttit ute och druckit det i solen idag!

2008-04-09 @ 16:26:16
URL: http://www.confessionsbyme.blogg.se
Postat av: JOSEFINE

lycka till och hopppas du får jobbet

2008-04-09 @ 17:59:51
URL: http://josefiner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0