Tankar och funderingar


Vad är det för fel på mig? Dagarna går verkligen helt upp och ner. Ena stunden är mitt självförtroende på topp och det känns verkligen som om ingenting i hela världen kan få mig till att känna annorlunda. Sen andra stunder känner jag mig absolut värdelös och fullständigt .. ja, patetisk. Ska jag behöva känna mig allt för blåögd? Är det jag tror på inte sant, och om inte, varför får jag höra att jag ska tro på det i så fall? Jag är inte så brytbar att jag inte tål sanningar, det kan istället göra mig starkare som person. Och för er som kände mig för ett tag sen VET att jag är en väldigt stark person. En person som inte låter sig tryckas ner av något, inte hakar upp sig på något som inte är värd att lägga ner tid eller ork på. Ge mig kraften att sätta ner foten och säga STOPP! nu gör vi så här istället!!


Hm.. Ja, starka ord från en fundersam och tankspridd Josefin en helt vanlig tisdagskväll. Det som gör mig på gott humör just nu, som får mig till att hålla modet uppe är följande:

  • Min familj som ställer upp för mig i alla situationer, som får mig på gott humör när jag behöver det som mest. De tror på mig och visar alltid sin kärlek för mig.
  • Mina vänner. Ni som känner er träffade ska veta att ni gör min dag, varje gång ni får mig att skratta. Jag har vänner som jag alltid kan ringa, som säger de rätta sakerna när det verkligen behövs. Oavsett om det svider så är ni alltid ärliga mot mig.
  • Helgerna! Det är då jag känner att jag lever. Mitt självförtroende är på topp, jag träffar människor som jag inte träffar så ofta, jag skrattar, dansar och ler. Visserligen är mornarna dagen efter inte de bästa, men det är alltid värt det.
  • Mitt jobb(?) som jag förhoppningsvis får. Det kommer öppna helt nya dörrar för mig, jag behöver inte känna mig fullt lika låst när det gäller ekonomin och dessutom är det möjligheter att träffa nya människor.
  • Resan till Turkiet. Visserligen är inte resan bokad än, det beror på en mängd olika saker. Men är situationen som den är idag så kommer jag att åka. Mest för att det kommer göra mig gott, jag kommer ha roligt med människor som gör mig glad.
  • Du. Inte alla gånger är du den som gör mig glad och får mig till att inte tappa modet, men de gångerna du gör eller säger något som får mitt hjärta att rusa, just då är det värt all möda. Du får mig till att tappa hoppet ibland, det gör du faktiskt. Men när du får mig till att inge hopp, hopp om så mycket saker så glömmer jag ibland allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0