Tisdag


Godförmiddag alla glada prickar (även ni andra som kanske är på sämre humör!)!
Idag är jag på strålande humör. Vad kan detta bero på tro? Jo, jag känner verkligen att våren/sommaren är på god väg nu. Jag är inte länrge rädd för att en snöstorm skulle kunna dra in över Skåneland. Mitt hår är somrigt (vill ha tillbaka mitt blonda hår efter lite experiment, speciellt nu när sommaren är på ingång..) då jag slingade håret lite igår, jag solade och smorde in mig i vårdande kroppsprodukter. Solen skiner, solbrillsen är på, vårjackan används flitigt och det är sådär vårigt varmt ute. Jag längtar tills vindarna blir varmare, avskyr när det blåser och man känner att det isar i hela kroppen.

Idag har jag en relativt kort dag i skolan, men det betyder inte att jag kommer hem tidigt. Som jag har skrivit innan så börjar min introduktionskurs på jobbet idag och jag ska vara där mellan 16-21 idag. Så jag bestämde mig för att ta bussen från Ystad halv 2, då är jag i Lund cirkus 14.45, kika efter presenter till min tvillingsyster och sen bege mig till joooooooooooobb. Det känns inte alls betungande att sitta där i fem timmar och komma hem halv elva ikväll, istället har jag sett fram emot det ändå sedan i fredags förra veckan. Det ska bli otroligt spännande att träffa nya människor (9 andra nya ska också på kursen idag).

Åh, det allra bästa är nästan att jag känner mig så fri! Sommaren är på G och kärleken kanske väntar runt hörnet? You'll never know.. Men som jag alltid har sagt, letar man efter kärleken så finner man den aldrig. Och ska jag vara ärlig så tar jag varje dag precis som den kommer. Finner jag intresse i någon, fine. Inte? Fine by me! Gud vad skönt det känns att kunna säga så.

Nåväl, nu ska jag fortsätta med mitt arbete på samhällen. Ska skriva en analysmodell av konflikten i Sudan.

Hoppas ni får en bra dag idag mina kära läsare, det blir kanske en uppdatering senare eller ikväll när jag kommer hem.

Kommentarer
Postat av: KH

Vilket härligt positivt inlägg...det smittade till och med av sig! Tack för det :)

2008-04-15 @ 15:40:55
URL: http://omfg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0