26 februari


Jag ska ta tag i detta nu, skriva som aldrig förr. Har haft svårt för det de senaste 1-2 veckorna. Ni som känner mig, jag kommer inte nämna om hur jag mår osv, det vet ni själva. Så ha inte fördomar och tyck att är kallt av mig för att jag fortsätter skriva som innan. Jag måste få en fristad där jag kan få skriva. Skriva om vad? Jag vet faktiskt inte, jag vet bara att genom att skriva så skingrar jag tankar. Sen vad det handlar om spelar inte så stor roll i det långa loppet.


Igår läste jag en insändare i Metro. Det var en person som tyckte att det var fel av Sverige att ge ut bidrag, att bidragen är alldeles för många och för lätta att få. Fine, till viss del kan jag faktiskt hålla med. Men de han/hon ansåg skulle tas bort, det var inga mindre än barnbidraget och bostadsbidraget. Personen tyckte att det de var onödiga då barnbidragen endast användes till nöje och uteliv. Fortfarande kan jag hålla med lite, men man måste tänka på att det finns människor som behöver varenda krona. Vad ska barnbidraget gå till då? Det är till för att köpa kläder, gå på bio, skolmaterial osv. Det är MIN åsikt i alla fall. Mina föräldrar betalar ingenting av mina kläder, nöjen, ciggaretter what so ever. De betalar mina bussfärder, mat, hygienartiklar, gymkort m.m. Det skulle bli orättvist om man skulle behöva ansöka om att få något som jag tycker alla ska ha rätt till. Personen skrev även att regeringen var för fega för att ta upp frågan, i rädlsa för att få för mycket kritik. Det är klart att de är! Barnbidrag/studiebidrag ska alla ha rätt till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0