Ett litet misstag

Förra veckan fick jag ett infall. Alla som känner mig vet att jag alltid har varit blond, i alla tider (låter precis som om jag är gammal..haha). Så i onsdags förra veckan sa min syster att jag skulle ha passat bra i mörkt hår och att jag kanske skulle testa det. Jag funderade på det och ett tu tre så hade jag handlat en mörk hårfärg. Mamma och jag hjälptes åt och resultatet blev väl... sådär. Roligt med lite förändring, men efter ett par dagar ville jag ha tillbaka mitt fina blonda hår igen. Jag förstod att det var svårt, men kom fram till att göra blonda slingor i alla fall. Så jag och Emilia köpte slingor i onsdags och satte igång med processen. Jag fick ha i det maxtid, då det såg morotsfärgat ut efter en halvtimme. När jag kommer hem tvättar jag ur det och märker att extremt mycket hår bara föll av. Jag fick panik och försökte torka det så att jag kunde kamma ut det. Omöjligt. Mitt fina hår förvandlades till någon form av tuggummiliknande svinto hår.. Jag satt och grät i timmar och Henrik försökte trösta mig, men förgäves. Pappa sjukanmälde mig dagen därpå och ringde en frisörsalong i Sjöbo. Jag tog mig dit i ilfart och fick en tid senare på eftermiddagen. Hon konstaterade att det hade blivit bränt och det enda som gick att göra var att klippa av det värsta.. Jag hade inget val, så hon fick fria händer. Från att ha haft pagefrisyr sen i juli, inte ha kunnat göra någon rolig frisyr av det, så har jag längtat efter mitt långa hår. Som man kan göra så många roliga saker med. Nu tar det ÄNNU längre tid... Och visst, frisyren är jättefin and so on.. Men jag ville ju ha långt!! Det är bara till att acceptera verkligheten och gilla läget. Har i varje fall fått många fina kommentarer som värmer. Speciellt från min fina prins som skickade iväg ett sms idag med veckans, kanske månadens finaste kommentar. Den kan jag leva på ett bra tag! Min mamma sa något väldigt sant igår.. "Josefin, du har verkligen alltid fått lära dig den svåra vägen." Och det är nog fan sant. Fast å andra sidan så kommer jag aldrig mer färga eller slinga mitt hår mer än på en frisörsalong.. Så sant jag heter Josefin!! Usch.. Nu har jag malt på om min nya frisyr och tänkte att ni kanske ville se resultatet? Så here it goes, take it or leave it.
 Ny friss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0