Tjejsnack v 9


Vecka 9/08
Djur Ämnet kommer från Emma S
  • Har du några djur, ras och vad heter de?

- Jag är inte ensam ägare till något djur, men Leia är i princip min och pappas lilla skatt. Leias mamma är en renrasig Drever och pappan är en salig blandning. Ägarna visste inte riktigt vilka raser han hade i sig. Sen har vi även en katt hemma vid namn Yoda. Hans mamma var en norsk skogskatt och pappan en vanlig bondkatt skulle jag kunne tro. Även hemma hos mamma har vi en katt. Det är en Maycon/Norskskogskatt blandning. Fifi heter hon!

  • Är det nåt djur du skulle vilja ha, vad?

- Jag är en hundmänniska och planerar köp av en liten blacktan Chiuhuahua.

  • Är det nåt djur du INTE skulle vilja ha, varför?

- Spindlar, ödlor.. Allt smått och krypande. Gillar inte djur utan päls (förutom kinesisk nakenhund, de är fina).

  • Om du fick vara ett djur en dag, vilket, varför just det?

- En hund. Jag vill veta hur de tänker och fungerar för att lättare kunna förstå dem sen.

  • Finns det något djur du är rädd för, vilket?

- Jag är rädd för spindlar och stora ormar.


http://mlilja.net/tjejsnack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0