Dikt

Påskvinternattens köld är hård.
Snön ligger tät på gator.
Däcken slirar på Saab och Ford
alla är sura som satan.
Rimfrosten biter mustasch och skägg,
hönsen vägrar att lägga ägg.
Själv är jag bitter och kulen,
är detta påsk eller julen?

Från Aftonbladet, skrivit av Staffan.

När mamma läste den högt för mig, föll vi in i ett klingande skratt. Eller nej, förlåt, nu ljög jag. Vi skrattade med våra häxliknande skriande skratt som förmodligen skadade grannarnas öron svårt. Visserligen är den lite sen, då påsken precis är över. Men visst stämmer den bra in?

Har försökt logga in säkerligen 239857903874563p986 gånger utan resultat. Blogg.se är något som irriterar mig i princip varje dag numera.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0