Hälsa och må bra



Stranden 2008, here I come! Har nu rådfrågat mig själv, resonerat och bollat med tankar och funderingar. För att inte skada mig själv så ska jag verkligen hålla på detta. Inte dra ner, bara följa det. Jag struntar i att människor säger att jag skulle kunna äta hur mycket onyttigt som helst utan att det skulle märkas. Det handlar inte om det. Det handlar om att vara snäll mot sin kropp och kunna få ett nyttigare och längre liv. Det är faktiskt så att man mår bättre om man motionerar regelbundet och tänker på vad man äter. Säga vad ni vill. Och NEJ detta är inget bantningsknep, jag vill bara att min kropp ska må bra inuti. Så, jag har kommit fram till det här:

- Inget godis, chips, läsk, socker osv
- Promenera 15-20 minuter varje dag
- Spinning 45 minuter 1-2 ggr i veckan (beror på hur mycket i skolan jag har)
- Äta regelbundet

Frukost att variera:
- Havregrynsgröt
- Allbrain regular med hälsofil
- Knäckebröd med ost och gurka på

Lunch att variera:
- Salladsrätter i olika smaker
- Omelett

Mellanmål att variera:
- En frukt
- Allbrain med hälsofil
- Knäckebröd med ost och gurka på

Middag:
- Eh.. jaa, det kommer. Haha :)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ha en mysig kväll:)

2008-03-26 @ 19:53:40
URL: http://JONNAat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0